Life Is Us!

"Nem lehet" helyett "hogy lehet"!

2017. július 27. 07:25 - Lifeisus

 

 

 

obstacle-jumping.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Igen, mindig az utóbbi legyen az első gondolatod, ha valamilyen nehézséggel találod szemben magad.

 

Kutyajátékok. Van belőlük pár itthon; együtt várjuk a leendő ebemet. Mert igen, most már száz százalékig elhiszem, hogy majd eljön hozzám a nekem való négylábú. Ám aki követi a blogomat, pontosan tudhatja, hogy ez nem volt mindig így, mert bedőltem a sok „nem lehetnek”. Hogy nem lehet kutyám, mert nincs kertem, gyerekkori tapasztalatom ezen állatok tartásával kapcsolatban stb.

Kishitűek, gyávák, kényelmesek

Persze pontosan tudom, hogy sokan gondolkoznak úgy, ahogy annak idején én és a környezetemben lévő emberek többsége. Bármit is terveznek, rögtön feladják, mihelyt kiderül, hogy amit elképzeltek, nem fog rögtön az ölükbe hullani, sőt, ne adj Isten talán küzdeniük is kell érte.

Ennek több oka lehet. Az egyik a kishitűség vagy egyenesen a hitetlenség. Velem is ez volt a helyzet kutyaügyben. És most nem feltétlenül Istenre vagy az Univerzumra gondolok. Sok humanoid lény saját magában sem képes hinni! Alulértékelik magukat és a lehetőségeiket. Persze ilyenkor szokott jönni az a szöveg, hogy az ember legyen tisztában a saját korlátaival.

 

 

steel-fence.jpg

 

 

Kép: Pexels

 

Ez igaz is, csak éppen a határaink egy kicsit messzebb vannak, mint gondolnánk.

Olyan is van, aki félelemből adja fel az álmait. Meg van róla győződve, hogy azok túl nagy kockázatot jelentenek számára. Magasról tesz arra a közmondásra, miszerint kockázat nélkül nincs nyereség!

Végül ott van még a kényelmesség. Mert ugye nagyon kényelmes dolog valamire egyből rávágni, hogy lehetetlen megtenni. Ellenkező esetben rettenetes tragédia történhet. Az embernek esetleg meg kell erőltetnie az agyát, hogy kitalálja, hogy miképp küzdje le az épp felmerülő akadályt.

A helyzet az, hogy szar érzés a „nem lehet” hozzáállásnál leragadni. És nehogy azt hidd, hogy csak neked vagy nekem, tehát az egyénnek lehet az. Aki így gondolkozik, az sajnos nemcsak magával, hanem a környezetével is kicseszik. Sok mindent ugyanis gyakran tudattalanul eltanulunk az embertársainktól, és ez alól ez a béndzsó hozzáállás sem kivétel. A magyar gondolkodásmódnak pedig sajnos már jó ideje szerves része ez a szemlélet. Nyilván nem ez az egyetlen oka a jelenlegi szar helyzetnek, de valószínűleg ez is közrejátszik.

Na és „hogy lehet”?

 

 

obstacle-jumping2.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Mindenkinél máshogy. De az már félsiker, ha eldöntötted, hogy valamilyen módon biztos lehet. Én egy ideje már így élem az életemet. És hogy megéri-e? Igen, erre nincs jobb bizonyíték ennél a blognál.

Szerencsére már jóval az indulása előtt is így gondolkoztam, ezért indulhatott el egyáltalán. Látássérültként ugyanis annak idején szinte csak az engem körülvevő rengeteg korlátról hallottam. A lehetőségekről csak keveset, a nekem való életről, mint opcióról pedig szinte semmit. Ám ezzel a hozzáállással az ember csak legurulhat a lejtőn még akkor is, ha első pillantásra sikerszériának tűnhet az élete. Így én is elindultam szépen lefelé, aztán egy ponton rájöttem, hogy immár csak két irány van, amerre haladhatok. Elindulok felfelé, vagy szépen fejest ugrom a szakadékba.

Ezernyi lehetőség

 

 

obstacle-jumping3.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Amint látod, az előbbit választottam. James Redfield azt mondja, hogy csak nagyon kis részét használjuk ki a fizikai, pszichológiai és spirituális lehetőségeinknek. Ezt én teljes mértékben elhiszem, és nagyon örülök neki, hiszen akkor sokkal több opció áll rendelkezésünkre, mint amennyi elsőre látszik. De az se baj, ha nem vagy spirituális beállítottságú. A lehetőségek másik két csoportjával akkor is jobbá teheted az életedet.

Én azon a bizonyos nagyon mély ponton még nem ismertem Redfield munkáit. Ám lassan, de biztosan mégis ez az életfelfogás lett rám jellemző. Pl. olyasmi már eszembe se jutott, hogy csak akkor nézzek filmet, ha van, aki lenarrálja nekem azt. Kiderült, hogy van fülem és megfigyelőképességem, amelyek sokat segíthetnek a jelenetek megértésében. A cselekményleírásokkal is ez a helyzet. Magyarul nincs belőlük túl sok, angol nyelven viszont rengeteg tartalom közül válogathatok.

Szerintem ez a felfogás vezetett oda, hogy amikor megtudtam, hogy a képek is a blogolás szerves részét alkotják, ez nem tántorított el ettől a művelettől. Pedig hidd el, sok egykori tanárom egész biztos megpróbált volna róla lebeszélni. Én viszont ma már magasról tennék a véleményükre!

Az abszolút nyereséges befektetés

 

 

obstacle-jumping4.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Természetesen egy-egy akadály felmerülésekor nem árt tisztáznunk magunkban, hogy érdemes-e átugranunk. Az is előfordulhat, hogy azért találjuk vele szemben magunkat, mert épp nem a nekünk való utat járjuk. Minden a kezdeten múlik. Ha eleinte a lelked legmélyén, szinte gyomorból érezted, hogy el kell indulnod, akkor mindenképpen folytatnod kell az utat. Én így voltam a blogolással, mivel az írás a véremben van.

A kérdés így már csak az volt, hogy miképp tudok dolgozni a képekkel? Az biztos, hogy ez egy nagyon komoly feladat volt, hiszen régebben nem foglalkoztam ilyesmivel. Eltartott egy ideig, amíg beletanultam. De megérte, mert most már elég pörgősen megy ez a munka. A képaláírások és a címkék segítségével tudom kezelni a helyzetet. És kiderült, hogy teljesen igaz, amit a cikk elején a határainkról írtam. Egy dán szolgáltatás segítségével ugyanis még egy fényképbe ágyazott szöveg mibenlétét is sikerült feltárnom!

Kockázat nélkül nincs semmi!

És hogy szoktam-e parázni amiatt, hogy esetleg rossz képet rakok ki? Nem akarok hazudni, volt már erre példa. Előfordult ilyesmi egészen június 25-éig. Ezen a napon viszont bevezettem azt a programot, amit picture challenge-nek, magyarul képkihívásnak neveztem el. Eszerint minden nap rákeresek valamilyen fotókra csak úgy hasraütésszerűen. Így tét nélkül ismerkedhetek meg a különböző fotósok munkáival, és azzal, hogy ők mi alapján címkéznek. A lényeg az, hogy vállaltam a kockázatot, és remélem, a nyereség sem marad el. Szövegírói munkát keresek ugyanis, ami manapság ugyancsak elképzelhetetlen a képek kezelése nélkül.              

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr5812693327

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Nem lehet" helyett "hogy lehet"! 2017.07.27. 07:25:24

          Kép: Pixabay   Igen, mindig az utóbbi legyen az első gondolatod, ha valamilyen nehézséggel találod szemben magad.   Kutyajátékok. Van belőlük pár itthon; együtt várjuk a leendő ebemet. Mert igen, most már száz százalékig elhiszem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czidlina Ildikó · http://igyutazunkmi.blog.hu/ 2017.07.27. 09:04:46

Nagyon szívemből szólsz!!!! Örülök, hogy van még , aki így gondolkodik.
Én is látom magam körül, hogy sokan inkább elvannak a szürke egyhangúságban, benne ragadnak a sehová sem vezető helyzetekben, kapcsolatokban, csak azért, hogy ne kelljen kimozdulni a komfortzónából. Így is lehet, persze, mindenkinek a maga útját kell járnia.
Viszont hozzád hasonlóan én is sokszor megtapasztaltam már, mennyivel pezsgőbb érzés, ha megmozdulunk, és elindulunk a változás felé. Higgyétek el, hogy csak egyszer kell megtapasztalni a siker bizsergető rezgését, utána már másképp néztek a világra ;)
Sok erőt adhat ehhez pl. ez a Life is us blog és hasonló történetek!
Bevallom, én is azért kezdtem le megírni a saját történetünket, mert hiszem, remélem, hogy mi botladozásunk, útkeresésünk és a gödörből való kilábalásunk is kapaszkodót adhat ;) igyutazunkmi.blog.hu/

"A lehetetlen nem olyan valami, amit nem lehet megtenni. Csak olyan, amit eddig még nem tett meg senki" ;)

Lifeisus · http://lifeisus.blog.hu/ 2017.07.27. 19:31:08

@Czidlina Ildikó: Köszönöm szépen ezeket a nagyon pozitív gondolatokat! Nagyon szuper, hogy többen is vagyunk, akik így gondolkozunk. Sok ilyen ember kéne, ez ráférne erre az országra!
süti beállítások módosítása