Life Is Us!

Az élet egy nagy képkeresés

2016. december 21. 21:00 - Lifeisus

 

 

 

 

search.jpg

 

 

Kép: U.S. Naval Forces Central Command/U.S. Fifth Fleet/Flickr

 

Tényleg az még akkor is, ha amúgy eszed ágában sincs képek után kutatni.

 

Nemrég igen gyakori volt nálunk a következő jelenet: ülök a billentyűzetemmel az ölemben, és fogom a fejem, mert már végignéztem az ötszáz-akárhányadik képet, de még mindig nem találtam meg az igazit. Mert az oké, hogy megálmodom, hogy pl. miféle folyóparton játszódjon a novellám, ám egy fotót találni, amin egy ugyanolyan vízpart van, már sokkal nehezebb ügy.

De szerencsére nem olyan fajta ember vagyok, aki könnyen feladja a próbálkozást. Amúgy meg most már tudom, hogy az se mindegy, hogy miképp böngészem a képeket. Amikor erre rájöttem, egy hatalmas felismerésre jutottam. Nevezetesen a vicces az, hogy ez bármi másra is igaz, ami után az életünk során kutatunk. Így összeszedtem néhány pontban, hogy miképp lehet jól keresni. 

1. Tudd, hogy mit keresel.

 

 

beginning-of-search.jpg

 

 

Kép: U.S. Naval Forces Central Command/U.S. Fifth Fleet/Flickr

 

Valószínűleg azt gondolod, hogy ez alap, de azért a helyzet nem ilyen egyszerű. Mert ha nem akarom az egész életemet képvadászattal tölteni, nem árt minél lényegretörőbb szavakat írnom a keresőmezőbe. Ha képeket nem is keresel, de a Google elég jó barátod, tudod, miről beszélek. Az élet más területein pedig nyilván nem kulcsszavakat írogatunk, de nem árt átgondolnunk, hogy kb. milyen munkát, társat stb. szeretnénk. Persze ez azért nem mindig olyan egyszerű. Emlékszem, régebben én csak azt tudtam, hogy mit nem akarok, azt viszont nagyon jól.

2. Ha nem találod meg azonnal, keress tovább, és legyél biztos benne, hogy előbb-utóbb meglesz.

Amikor az történik, amit a poszt elején leírtam, eléggé nehéz ezt elhinnem. De aztán kitartóan kutatok tovább, és végül mindig megtalálom, amire szükségem van.

Ez gyakorlatilag az élet egyéb területein sincs másképp. Amikor bemutattam Bárbel Mohr Hogyan rendeljünk jól az Univerzumtól című könyvét, írtam a belső szűrőkről. Eszerint mindannyiunknak van egy-egy belső szűrőnk, és általában csak arra figyelünk fel, ami ezen belül van. Így, ha a figyelmünket arra irányítjuk, amit épp keresünk, sokkal könnyebben rátalálunk a lehetőségekre. Így jött velem szembe egy csomó inspiráló cikk az anyaság és a karrier összeegyeztetéséről, miután eldöntöttem, hogy márpedig nekem gyerek is és munka is kell. És ha már a melónál tartunk, most munkát is ugyanígy keresek.

3. Legyél rugalmas.

Egyszer, amikor hiába kutattam valami olyan kép után, ahol együtt van egy kutya és egy elefánt, szépen letöltöttem egy nevető elefántot ábrázoló fotót. Aztán hamar rájöttem, hogy ez tulajdonképpen sokkal jobban illik a posztomhoz, mint az, amit eredetileg megálmodtam.

 

 

neveto-elefant.jpg 

  

Kép: Coralie Mercier/Flickr

 

Gyakorlatilag az életem egyik területéről se tudok olyasmit mondani, ami pontosan úgy valósult meg, ahogy elképzeltem. Viszont előbb-utóbb mindig kiderült, hogy az új terv sokkal jobb volt az előzőnél. Egyébként a blogolás is egy B terv, mert eredetileg regények gyártásával akartam kezdeni az írást, de egyáltalán nem bánom, hogy ez így alakult!

4. Semmit se fogadj el csak azért, mert már unod a keresgélést.

Csak akkor töltök le egy adott képet, ha nem száz, hanem ezer százalékosan vagyok biztos benne, hogy az jó lesz a bejegyzésemhez. Amúgy meg simán tönkreteheted az életedet, ha olyasmi mellett döntesz, ami nem éppen a legmegfelelőbb számodra. Jó példa erre az, amikor valaki azért szed fel egy nem feltétlenül neki való társat, mert annyira szarul érzi magát egyedül. Majdnem én is így tettem, de szerencsére tényleg csak majdnem!

5. Ha megtaláltad az igazit, ne keress tovább!

Hogy ne járj úgy, mint én, amikor fél napig vadásztam a tökéletes sült csirkés fotóra, míg végül rájöttem, hogy ugyan miért nem jó nekem az a kép, amin ez a husi a krumpli és a sült padlizsán társaságában szerepel, és nem mellesleg szinte az elsők között volt a találati listán?

 

 

csirke-krumpli-padlizsan.jpg

 

 

Kép: Mousetrout/Flickr

 

Ez a történet jól végződött, de azért nem túl jó ötlet így állni a feladatainkhoz. Ha ugyanis a tökéletest se tartjuk elég tökéletesnek, mert folyton azt várjuk, hogy az élet valami jobbat hoz nekünk, csak azt érjük el, hogy végül nem kapunk tőle semmit.

6. Figyelj a lehetőségekre!

Eztmár többször írtam ezen az igencsak fiatal blogon, de hát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Pláne akkor, ha még én se mindig tartom be ezt a szabályt! Pl. mostanáig nem vettem tudomást az egyik oldal címkéiről, pedig mivel látássérültként vadászok a képekre, ezek nagyon sokat tudnak segíteni nekem. Ők meg nem kiabáltak, hogy hé, mi is itt vagyunk! Amióta viszont végre észrevettem őket, négy képet töltök le annyi idő alatt, amennyi alatt régebben a legjobb esetben is csak egyet sikerült.

Azon meg inkább nem agyalok, hogy annak idején mennyi lehetőséget szalasztottam el, mert nem figyeltem magam köré,mivel nem akarom magamat fölöslegesen idegesíteni.

7. Keress minél több helyen.

Mert bár ma már rengeteg helyről szerezhetünk információt, mégis hajlamosak vagyunk mindig ugyanott kutatni utána. Legalábbis én így voltam ezzel, mert sokáig csupán két darab képletöltő oldallal voltam hajlandó foglalkozni. Amióta viszont rájöttem, hogy ezeken túl is van élet, sokkal hatékonyabban dolgozom. Persze az élet egyéb területein sem árt változatos forrásokból tájékozódnunk. Pl. bár kutyás fronton még mindig Cesar tanításait tartom az alapnak, már nyitottam más kutyaszakértők felé is. És ezt egyáltalán nem bántam meg!

 

 

end-of-search.jpg

 

 

Kép: U.S. Naval Forces Central Command/U.S. Fifth Fleet/Flickr

 

Egy biztos: a keresés nem mindig könnyű és gyakran időigényes feladat, de hát így szép az élet. Mert ha minden az ölünkbe hullana, amint kigondoltuk, hogy szükségünk van rá, az baromira uncsi lenne, nem igaz?

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr6512064145

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az élet egy nagy képkeresés 2017.02.28. 07:23:46

            Kép: U.S. Naval Forces Central Command/U.S. Fifth Fleet/Flickr   Tényleg az még akkor is, ha amúgy eszed ágában sincs képek után kutatni.   Nemrég még igen gyakori volt nálunk a következő jelenet: ülök a billentyűzetemmel az ö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása