Life Is Us!

Gondolkodjunk pozitívan: na de hogyan lehet ezt jól csinálni?

2017. február 22. 20:00 - Lifeisus

 

 

 

 

sunny-side.jpg

 

 

Kép: Unsplash

 

Már tele a padlás és persze a net is a pozitív gondolkodásról szóló tanácsokkal. Arról viszont nem sokan szólnak, hogy ez olyasmi, ami általában nem megy csak úgy, gombnyomásra, hanem tanulni kell.

 

Az egyik első posztom arról szólt, hogy miután elolvastam Bárbel Mohr Hogyan rendeljünk jól az Univerzumtól című könyvét, azon voltam, hogy átalakítsam a gondolkodásomat. Nos, az biztos, hogy nagyon lelkesen fogtam neki a projektnek, ám hamar kiderült, hogy ez nem is olyan egyszerű. Mert ugye az olyan gondolatokat, amelyeket évek vagy akár évtizedek óta raktározunk, elég nehéz kiverni a fejünkből. Márpedig a negatív gondolatok elég régóta tanyáztak nálam ahhoz, hogy eszük ágában se legyen elmenni innen.

Miért vagyunk negatívak?

 

 

dark-clouds.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

A negatív eltolódás fogalmáról először a Használd fel blogon olvastam. Eszerint a rossz élmények mélyebb nyomot hagynak bennünk, mint a jók. Az agyunknak ezzel az a célja, hogy a jövőben elkerüljük a veszélyes helyzeteket. Ám sajnos gyakran túllő a célon, mert hajlamosak vagyunk állandóan ezeken a kellemetlen eseményeken kattogni. Ha ezt elég kitartóan csináljuk, ez a fajta mentalitás egy idő után a részünké válik, úgyhogy komoly és tudatos munkára van szükség ahhoz, hogy megszabaduljunk tőle.

Lassan, de biztosan, lépésről lépésre

Még véletlenül se hidd azt, hogy ez egy csapásra sikerülni fog. Ezt csak azért szeretném tisztázni, mert sokan még mindig bíznak az azonnali változásban. Pedig amikor azt halljuk, hogy valakinek gyökeresen megváltoztatta az életét, hogy mondjuk elkezdett hinni Istenben, vagy áttért az egészséges életmódra, tudnunk kell, hogy ez a hatalmas változás mindig egy hosszú folyamat eredménye.

Küzdelem helyett átalakítás

Sokak szerint, ha sötét gondolataink támadnak, küzdenünk kell ellenük. Egy darabig én is ebbe a népes csoportba tartoztam. A fent említett könyvből viszont azt tanultam, hogy ez nem túl jó ötlet, mert így komoly figyelmet fordítunk ezekre, és amire figyelünk, azt megerősítjük. Így most már azon dolgozom, hogy egészen egyszerűen pozitívvá alakítsam a negatív gondolataimat. Íme néhány példa:

Utálom a munkámat! De hát épp azon vagyok, hogy jobbat keressek, és egész biztos fogok is találni.

Nekem idáig csak idióta pasik jutottak! De most már ez tuti, hogy másképp lesz, hiszen egy önbizalommal telt, tudatos ember lett belőlem.

Annyi baromarcú alak van a világon! Én viszont már megtanultam, hogy csak a nekem való emberekkel kell foglalkoznom.

Csak nemrég kezdtem el alkalmazni ezt a technikát. Természetesen gyakran eszembe jutnak ezek a szörnyűségek, viszont már nem hagyom, hogy befészkeljék magukat a fejembe. Amilyen gyorsan jönnek, olyan hamar el is szállnak! A hangulatom pedig így sokkal jobb, mint mondjuk pár hónappal ezelőtt.

Nyugodtan menj a magad útján!

 

 

path.jpg

 

 

Kép: Unsplash

 

A helyzet az, hogy van még valami, ami miatt ez az egész pozitívgondolkodós téma nem olyan egyszerű. Mert ugye az, hogy kinek mi a jó, gyakorlatilag relatív. Sokan azonban ezt nem így gondolják, és csonthülyének nézik azt, aki nem annak örül, aminek ők. Te viszont ne foglalkozz velük, és nyugodtan csináld azt, amit én tettem két évvel ezelőtt.

Ekkor Bárbel Mohr könyvének a hatására elkezdtem végezni egy gyakorlatot. Egy pozitív hangvételű naplót vezettem. Az volt a lényeg, hogy az olyan eseményeket is efféle történésként kellett ábrázolnom, amelyek nem voltak azok. Ezenkívül mindent leírtam, ami az adott napon örömet okozott. Kizárólag olyasmi szerepelt a naplómként szolgáló Wordfájlban, aminek őszintén örültem.

Pl. a munkahelyem már akkor se igazán volt nyerő, többen mégis arról papoltak, hogy mennyire meg kellene becsülnöm. Nos, ebben a kis naplóban nem szerepel semmi ilyesmi! Mondjuk, a munkával kapcsolatos eseményeket azért pozitívvá alakítottam. Ez annyira jól sikerült, hogy így utólag visszanézve alaposan át kell olvasnom a szöveget, hogy el tudjam dönteni, mennyire felelt meg a kegyetlen valóságnak, amit leírtam. Magát a munkahelyemet azonban eszem ágában sem volt feldicsérni.

Ám ha valami tényleg jó érzést keltett bennem, azt nem mulasztottam el írásba foglalni. Így sokszor jegyeztem meg, hogy mennyire jólesett a friss, hideg víz. Óriási dolog, hogy ilyesmiről írhattam, főleg ha azt nézzük, hogy a víz, mint olyan egyre több helyen luxuscikk. Azt is gyakran megállapítottam, hogy milyen jó volt nézni a Barátok köztet. Szerintem ez volt az egyik legjobb része ennek a feladatnak. Egy idő után ugyanis már nagyon unalmassá vált az a mondatom, hogy „Nagyon jó volt a Barátok közt.”, úgyhogy egy kicsit feldobtam a szöveget. Szépen leírtam minden nap, mi tetszett az adott epizódban. Rettenetesen élveztem, hogy sikerült összehoznom egy pozitív töltetű anyagot úgy, hogy csak saját magamnak feleltem meg, nem a mások elvárásainak. Neked pedig nem feltétlenül kell naplót írnod, de ezt a gondolkodásmódot nyugodtan vedd át!

Mindig csak pozitívan?

Nem, szó sincs ilyesmiről. Pl. az előbb említett naplót egy idő után abba kellett hagynom, mert meghalt az unokaöcsém, és ugye ez olyasmi, amiről nem igazán lehet vidám hangvételben írogatni. Egy ilyen típusú eseménynek egészen egyszerűen nincs jó oldala. Ha meg ilyenkor valaki mégiscsak egy az élet szépségeiről szóló ódát próbál lenyomni a torkunkon, az egyszerűen gusztustalan. Meg egy ilyen alak alapból kiszúr az embertársaival, mivel sokan az effajta hurráoptimizmus miatt utasítják el a pozitív életfelfogást. Ám szerencsére az ilyen helyzet csak a kivétel, ami erősíti a szabályt, amely szerint pozitívan gondolkozni nagyon szuper!

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr9912274455

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gondolkodjunk pozitívan: na de hogyan lehet ezt jól csinálni? 2017.02.22. 20:51:03

            Kép: Unsplash   Már tele a padlás és persze a net is a pozitív gondolkodásról szóló tanácsokkal. Arról viszont nem sokan szólnak, hogy ez olyasmi, ami általában nem megy csak úgy gombnyomásra, hanem tanulni kell.   Az egyik el...

Trackback: Gondolkodjunk pozitívan: na de hogyan lehet ezt jól csinálni? 2017.02.22. 20:47:50

            Kép: Unsplash   Már tele a padlás és persze a net is a pozitív gondolkodásról szóló tanácsokkal. Arról viszont nem sokan szólnak, hogy ez olyasmi, ami általában nem megy csak úgy gombnyomásra, hanem tanulni kell.   Az egyik el...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása