Life Is Us!

Információdzsungel: hogyan igazodjunk el benne?

2017. február 08. 20:00 - Lifeisus

  

 

 

 

jungle.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Sokak szerint igencsak megnehezíti az ember életét, hogy manapság rengeteg információval bombáznak minket. Én viszont biztos vagyok benne, hogy nincs olyan, hogy túl sok infó, csak ügyesen kell kiválasztanunk, amire szükségünk van, ennyi az egész.

 

Egyébként szuperül érzem magam ebben az információs társadalomban. Régen ugyanis pont az volt a problémám, hogy csak nagyon kevés infó állt a rendelkezésemre, erről már többször írtam. Így nem sokat tudhattam arról, hogy pl. miképp élhetek látássérültként teljes életet, vagy hogyan lehet belőlem jó kutyás. Ha már korábban találkoztam volna azzal a rengeteg fantasztikus, inspiráló anyaggal, amelyeket az utóbbi néhány évben megismertem, most egész biztos sokkal előbbre tartanék. Így érthető módon annyira vágytam az új ismeretekre, mint a sivatagi vándor a friss vízre. Talán pont ezért ösztönösen sikerült kifejlesztenem azokat a technikákat, amelyek segítségével simán ki tudom választani, hogy mi az, amire szükségem van.

1. Tudd, hogy mit szeretnél.

 

 

jungle2.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Ez az alap, és könnyű összehozni, akármekkora információdzsungelbe veted bele magad. Pl. annak idején volt egy nagyon is konkrét elképzelésem azzal kapcsolatban, hogy mit vagyok hajlandó befogadni az N+1 darab kutyás tanács közül. Olyasmit szerettem volna, ami jó a kutyusnak, én pedig könnyedén be tudom tartani. Így haraptam rá végül Cesar munkáira.

2. Nyugodtan kérj tanácsot.

Persze csak olyasvalakitől, akiben maximálisan megbízol, és hasonlóan gondolkodtok. Pl. én alapesetben bajban lettem volna, ha önsegítő könyvet kellett volna választanom magamnak, hiszen ezekből már annyi van, hogy be lehetne teríteni velük az egész Föld bolygót. Zsuzsa a terapeutám viszont pontosan tudta, hogy ezek közül melyek azok, amik tényleg segíthetnek nekem.

3. Legyen egy viszonyítási pontod.

Pl. a kutyákkal kapcsolatban nekem ilyen Cesar. Sok minden mást is olvasok és nézek, ami ezekről a csodálatos állatokról szól, ám nagyon fontosnak tartom, hogy ezek összeegyeztethetőek legyenek az ő munkáival.

4. Figyelj a lehetőségekre!

 

 

jungle3.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Na igen, ezt már sokszor írtam. Ám a helyzet az, hogy tényleg résen kell lennünk, mert sok lehetőség akkor tárul elénk, amikor épp nem keressük. Pl. amikor eldöntöttem, hogy blogolni szeretnék, eleinte nem találtam olyan felületet, ahova szívesen írogattam volna. Ez persze nem csoda, hiszen magával a blogok világával is csak akkor kezdtem el ismerkedni. Aztán egyszer néztem a Streetkitchent, és a műsor végén bemondták, hogy ennek a médiapartnere a Blog.hu. Szóval Így találtam végül ide.

5. Csak azzal foglalkozz, amire tényleg szükséged van.

 

 

jungle4.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Sokan azért nem szeretik a mostani információáradatot, mert így gyakran olyasmi is az ember szeme elé kerül, amit bármennyire is szeretne, nem tud megkapni. Vannak, akik ezért sírják vissza a régi világot. Azt mondják, hogy akkor kis hazánkban nem sokan tudtak mondjuk Hawaii létezéséről, így a legkevésbé se zavarta őket, hogy valószínűleg sohase fognak oda eljutni. Az biztos, hogy amikor Cesar honlapján megláttam, hogy ő tanfolyamokat tart a kutyapszichológiai központjában, és szembesültem vele, hogy esélyem sincs oda elmenni, az szar érzés volt. De csak volt! Azóta rájöttem, hogy lehet belőlem szuper jó gazdi akkor is, ha nem maga a Mester mutatja meg nekem a különböző fogásokat. 

6. Csak a megfelelő helyről származó infót fogadd be.

 

 

jungle5.jpg

 

 

Kép: Pixabay

 

Itt arra gondolok, hogy bizonyos esetekben jobb, ha nem olvasgatsz kommenteket. Ilyen pl. a gyereknevelés. Az adott témában csak akkor van szükséged XY hozzászólására, ha feltétlenül szar vagy leendő szar szülőnek akarod érezni magad. Én a magam részéről inkább szakemberek vagy a nekem szimpatikus szülők cikkeit és posztjait olvasom. 

De egészen más a helyzet, ha valamilyen terméket szeretnél vásárolni. Természetesen mindegyik cég fényezi magát, így ebben az esetben nagyon is fontosak a vevők értékelései. Én nemrég ez alapján választottam porszívót, és nem bántam meg! 

7. Nyugodtan használd a Facebookot, de okosan. 

Ezt az oldalt sokan szidják, én pedig szinte az elsők között raktam fel erre a blogra egy posztot arról, hogy mennyit segített nekem. És te is sok érdekes infót találhatsz rajta, ha betartod a fent leírtakat.   

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr5112165189

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Információdzsungel: hogyan igazodjunk el benne? 2017.02.08. 20:38:43

             Kép: Pixabay   Sokak szerint igencsak megnehezíti az ember életét, hogy manapság rengeteg információval bombáznak minket. Szerintem viszont nincs olyan, hogy túl sok infó, csak ügyesen kell kiválasztanunk azt, amire szükségünk va...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása