Life Is Us!

Blogírást receptre minden nőnek!

2017. március 08. 20:00 - Lifeisus

 

 

 

 

 

woman-and-laptop.jpg

 

 

Kép: Pexels/stokpic

 

Mert sokat segíthet abban, hogy rájöjjünk, nőnek lenni tényleg jó!

 

A mai nemzetközi nőnap elvileg ugyanolyan, amilyen az összes többi volt. Nekem viszont mégis más, mivel az idén már nemcsak nő, hanem blogger is vagyok. Nemrég írtam egy vendégposztot arról, hogy mi mindenre tanított engem a blogolás. Most pedig arra térek ki, hogy nőként mit jelent nekem ez a feladat.

Sokak szerint nem egyszerű manapság nőnek lenni. Mert ugye a nagy többségünk dolgozik, emellett sokan közülünk anyák és feleségek is, és szinte lehetetlen ebben a rengeteg szerepben helytállni. Na jó, én még nem éltem meg ezt a helyzetet, mert egyelőre szingli vagyok. De az is biztos, hogy valami ilyesmit éreztem, amikor elkezdtem blogolni. Ill. egészen pontosan akkor, amikor rájöttem, hogy bloggerként az íráson kívül ezerféle feladatom lesz. Pl. a képkeresés, erről itt írtam. Ám amint látod, végül sikerült uralnom a helyzetet!

Éljen az újratervezés!

 

 

plans.jpg

 

 

Kép: Pexels/Startupstockphotos

 

Ezt a véleményemet esélyes, hogy nem sokan osztják. Legalábbis azok biztos nem, akiknek mondjuk a gyerek betegsége, vagy egy váratlan meló miatt kell teljesen átszervezniük egy vagy több napjukat. Sok nő ettől teljesen összeomlik, és megállapítja, hogy a család és a karrier abszolút összeegyeztethetetlen. Ám az is biztos, hogy ez sohase lesz az én történetem.

Én ugyanis már megszoktam az újratervezést, a blogolás hozzászoktatott. Mi több, mióta belekezdtem, gyakorlatilag erről szól az egész életem. A legutóbbi sztori ezzel kapcsolatban az, hogy át kellett írnom az egyik cikk címét és bevezetőjét, mert egy darab olyan képet sem találtam, ami illett az eredeti változathoz. Amúgy akár egy külön posztot is írhatnék arról, mikor milyen B tervet kellett készítenem ezzel a bloggal vagy a Facebook-oldalával kapcsolatban. Így az újratervezés már teljesen beépült az életembe, úgyhogy egy gyerek érkezése tutira nem fog a falhoz vágni!

Töltődni szabad, töltődni kell!

 

 

fitness.jpg

 

 

Kép: Pexels

 

Megszámlálhatatlan mennyiségű cikk és videó jelent már meg, amelyekben nem győzik hangsúlyozni ennek a fontosságát. Sok nő ennekellenére még mindig magát sorolja a legutolsó helyre. Nekik szépen el kellene kezdeniük blogot írni, vagy legalábbis valamilyen kreatív munkát végezni. Akkor ugyanis rögtön rájönnének arra, amivel a kreatív cégeknél mindenki tisztában van, és amit én már megtanultam egy életre.

Nevezetesen, hogy a jó ötletek, sőt még az ihlet is csak akkor jönnek, ha van miből táplálkozniuk. Úgyhogy ha színvonalas és változatos posztokat akarok írni, muszáj olvasnom, filmeket néznem, meg úgy alapból élményeket szereznem. Ám ha továbbgondoljuk a dolgot, az is kiderül, hogy igazából más feladatokat is akkor tudunk igazán jól végezni, ha előtte kellőképpen feltöltődtünk, legyen szó gyereknevelésről vagy valamilyen sima irodai munkáról. Ekkor vagyunk képesek rendesen koncentrálni, és hatékonyan dolgozni.

Előre nézz, ne oldalra!

Sok anya hatalmas lelkifurdalás közepette dolgozik, mert eközben azon kattog az agya, hogy inkább a gyerekével kéne lennie. Amikor azonban erre végre sor kerül, rögtön eszébe jut, hogy nem jól van ez így, mert ő most elhanyagolja a munkáját. Egy másik hasonló sztori az, amikor valaki képtelen ellazulni mondjuk egy jógagyakorlat közben, mert folyton a bevásárláson agyal, meg azon, hogy aznap milyen házimunkát kell elvégeznie.

Én viszont a blogom révén már megtanultam, hogy mindig csak arra figyeljek, amit épp csinálok. Ez egyáltalán nem ment olyan egyszerűen, erről itt írtam. Az is biztos, hogy még sokat kell fejlődnöm ezzel kapcsolatban. Ám ez abszolút megéri, hiszen így sokkal hatékonyabban tudok dolgozni.

Na és mennyi az annyi?

Mármint az a feladat, amit nyugodt szívvel el tudunk végezni, merthogy ezt viszont gondosan meg kell terveznünk. Nem mindegy mennyi munkát, gyereket, egyéb elfoglaltságot vállalunk el, ha nem akarjuk, hogy mindezek egymás rovására menjenek. Ez nemrég végérvényesen belém égett természetesen a blogom miatt.

Sokaktól azt olvastam/hallottam, hogy ha ilyesmibe fog az ember, akkor nagyon fontos a rendszeresség. Nem baj, ha valaki csak heti két posztot ír, de lehetőség szerint ez a mennyiség minden héten legyen meg. Azért ezt a számot írtam, mert nálam most ez a cél, és ezt valószínűleg fogom tudni tartani. Hasonlóan fogok gondolkozni akkor is, amikor már nem leszek egyedül. Merthogy egyszerre szeretnék ám munkát, gyereket és még kutyát is. A terveim között két gyerek szerepel, meg egy olyan kutyus, aki játékos, de szép nyugodtan fekszik, amikor épp az épületes gondolataimat foglalom írásba. Így majd egész biztos össze tudomhangolni ezt a sok mindent.

 

 

kids-and-dog.jpg

 

 

Kép: FreeImages

 

Egyedül talán nem megy, de ez nem is baj!

Mert sok nő úgy gondolja, hogy mindent egyedül kell megoldania. Vannak, akik sajnos kényszerből élnek így, mások azonban önszántukból döntenek emellett, mert egészen egyszerűen ezt tartják természetesnek. Csak hát ez nem túl jó ötlet, és nem is mindig kivitelezhető.

Amikor még csak megfordult a fejemben, hogy blogot szeretnék írni, az is eszembe jutott, hogy mi lesz, ha valamiért egy ideig nem tudok új posztokat gyártani? Ha meglátom, hogy egy honlapon rég nem volt friss tartalom,  szélsebesen elhúzok onnan, és ezzel nyilván más is így van. Ezek után nagyon megnyugtató volt számomra, amikor megtudtam, hogy társszerzővel is blogolhatok. Hosszú távon ilyen együttműködést tervezek. Anyaként meg gazdiként is ugyanígy fogok tenni. Mindenképpen gondoskodni fogok arról, hogy legyenek mellettünk olyan emberek, akikre számíthatunk.

 

 

friendship.jpg

 

 

Kép: Visualhunt

 

Bloggernőként szebb az élet

Legalábbis én mindenképpen így gondolom. Mert ha betartom az itt leírtakat, egész nyugodtan lehetek sokoldalú. Sőt, ha ügyes leszek, így sokkal tartalmasabbá válik az életem. És ez által a velem élők napjait is szebbé tudom tenni.    

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr1212318489

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogírást receptre minden nőnek! 2017.07.18. 11:43:18

              Kép: Pexels/stokpic   Mert sokat segíthet abban, hogy rájöjjünk, nőnek lenni tényleg jó!   A mai nemzetközi nőnap elvileg ugyanolyan, mint amilyen az összes többi volt. Nekem viszont mégis más, mivel az idén már nemcsak nő,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása