Life Is Us!

Szar a világ, mert gépezünk?

2017. október 18. 20:00 - Lifeisus

 

 

 

people-with-computers.jpg

 

 

Kép: Pexels

 

Mostanában a csapból is az folyik, hogy mindenki rá van cuppanva a számítógépére vagy az okostelefonjára, és ezért leszünk magányosak, kövérek stb. De vajon tényleg ezek a gépek a felelősek mindezért?

 

Itt a reggel: megölöm magam!

Na szóval hogy is van ez a történet sokunk esetében? Reggel felkelünk, amihez alapból nincs semmi kedvünk. Szabó Lőrinc se érzett másképp ezzel a művelettel kapcsolatban. „Egyszer már csupa kényelemből megkéne ölnöm magamat.” – írja a Felkelni című versében. Igaza van! Szerintem már sokunknak voltak hasonló érzéseink.

 

 

gloomy-day.jpg

 

 

Kép: Pexels

 

Legalábbis akkor mindenképpen ezt érzi az ember, ha nagyon nem szereti, amit csinál, és ezzel megint csak sokan vagyunk így. Dögunalom munkát végzünk, vagy valami hasonló dolgot tanulunk. Vagy talán annyira nem is unalmasak ezek, csak egyszerűen nem nekünk valók. Egy biztos: az a pillanat, amikor végre befejezhetjük ezt a bizonyos elfoglaltságot, maga a megváltás. Egész nap csak erre várunk!

Ám amikor ez végre bekövetkezik, esélyes, hogy olyanok vagyunk, mint a mosott szar. Az embernek leginkább csak ahhoz van kedve, hogy üljön, és bámuljon ki a fejéből. Könnyen előfordulhat, hogy a környezetünkben is sok hasonló helyzetben lévő alak van. Olyanok, akik unják az életüket, vagy legalábbis elégedetlenek vele, és talán a körülöttük lévőkön vezetik le az emiatt kialakult frusztrációjukat. Mindez elég lehet ahhoz, hogy a magánéletünket is csak négy betűvel lehessen jellemezni.

Az egyre nagyobb világ

De szerencsére ma már van valami, ami fel tudja dobni a nem éppen jól sikerült napokat is. Az, amin most írom ezt a posztot, te pedig el fogod olvasni. Elképesztő, hogy mennyi mindent adhat nekünk egy számítógép. Én fokozatosan fedeztem fel mindezt. Először csak könyveket szkenneltem, aztán meg jött a net. Azon eleinte csak újságot olvastam, ám szép lassan, de biztosan beszivárogtak az életembe a Facebook,képek meg a Youtube. És persze ott van a kindle is, amin számtalan könyvet olvashat az ember, pláne ha még angolul is tud.

Engem annak idején már maga a szkenner is csodálattal töltött el. Az is fantasztikus érzés volt, amikor egy-egy újabb adag tartalom lépett be az életembe. Mindig azt éreztem, hogy kinyílt előttem a világ. És mint tudjuk, nagyon is közel jártam az igazsághoz. Az biztos, hogy a net mellett csak egyvalamit nem lehet: unatkozni. És egy jól kiválasztott tartalom, mondjuk egy kutyusos történet vagy videó, még az amúgy űber-szar napot is fel tudja dobni.

 

 

good-friends.jpg

 

 

Kép: saját

 

Azok a bűnös gépek?

Szóval fantasztikus találmány a számítógép. Az már más kérdés, hogy nem mindenki osztja ezt a véleményemet. Sokak szerint rengeteg bűnük van ezeknek az eszközöknek. Ők a felelősek a kapcsolataink ellaposodásáért és az egészségesnek egy kicsit sem mondható életmódunkért. Meg azért is, hogy sok humanoid lény gyakorlatilag képtelen nélkülük létezni.

Pedig ha egy kicsit megpiszkáljuk a dolgot, rögtön rájöhetünk, hogy a mi elcseszett életünkről nem a gépek tehetnek. Nem ők a hibásak azért, ha valakinek szürke az élete, és csak a netes tartalmak segítségével tud színt vinni bele. Meg azért se, hogy nagyon sok olyan alak van, aki mindezt természetesnek tartja, és egy lépést se tesz annak érdekében, hogy változtasson a helyzetén.

Sőt, ha okosan használjuk ezeket a fantasztikus találmányokat, rengeteget tudnak segíteni abban, hogy kimásszunk a gödörből. Már többször írtam erre a blogra olyan tartalmakról, amelyekre gyakorlatilag véletlenül találtam rá, és ezeknek köszönhetően óriási lépéseket tettem előre. Legtöbbször Cesart emlegettem ezzel kapcsolatban, hiszen az ő munkáit is egy egyszerű netes barangolás révén ismertem meg.

Erre meg talán azt mondod, hogy egyáltalán nem vagyunk könnyű helyzetben, hiszen annyi infó kering a világhálón, és honnan tudjuk, hogy ezek közül melyik az, amire tényleg szükségünk van? Ezzel én is tisztában vagyok, úgyhogy írtam erről néhány cikket itt találod őket. 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot. Ha tetszett, szeretettel várlak a Facebookon is. Ha pedig hírlevelet szeretnél kapni, küldj egy emailt a lifeisusblog@gmail.com címre, és a tárgyba írd oda, hogy hírlevelet szeretnék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeisus.blog.hu/api/trackback/id/tr1413013034

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szar a világ, mert gépezünk? 2017.10.18. 20:05:17

          Kép: Pexels   Mostanában a csapból is az folyik, hogy mindenki rá van cuppanva a számítógépére vagy az okostelefonjára, és ezért leszünk magányosak, kövérek stb. De vajon tényleg ezek a gépek a felelősek mindezért?   Itt a reggel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása